Persmuseum wint if then is now Mirrorprijs

Het Persmuseum heeft de if then is now Mirrorprijs gewonnen. 

Met het Persmuseum gaat if then is now een Mirror maken waarin hun reizende tentoonstelling Koningin Beatrix en de Politieke Prent centraal staat. Deze is sinds half maart te zien. De Mirror werd verloot onder musea die ons naar aanleiding van de Blue Jeans kaartenactie hadden geliked op Facebook.

Eind februari stuurde if then is now een kaart met een foto van de BlueJeans Mirror naar alle musea. Dit om musea kennis te laten maken met de  Mirror als nieuwe promotietool. De Blue jeansmirror werd als pilot in samenwerking met het Centraal Museum in Utrecht ontwikkeld. Na het grote succes van de pilot is de dienst nu ook voor andere musea en tentoonstellingsmakers beschikbaar.

Wat is een Mirror? 

Een Mirror is een promotiemiddel voor musea en culturele instellingen. Heden en verleden komen naast elkaar te staan in een verrassend en gelaagd verband. Het verbreedt en verdiept thema’s uit de tentoonstelling. Daarnaast spoort de Mirror het publiek aan tot inhoudelijke reacties online en een bezoek aan de tentoonstelling. De Mirror is zeer geschikt om te liken en te delen via Facebook en andere sociale media.

Kijk voor de Blue Jeans Mirror op: http://ifthenisnow.nl/nl/essays/blue-jeans.  Voor meer informatie over de tentoonstelling Koningin Beatrix en de Politieke Prent zie http://www.persmuseum.nl/verwachtewisselexpositie

Tags

Reageren

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aantal stemmen: 0